ده وبسایت برتر علمی در سال ۲۰۱۶ به انتخاب وبسایت RealClearScience

ده وبسایت برتر علمی در سال ۲۰۱۶ به انتخاب وبسایت RealClearScience
ده وبسایت برتر علمی در سال ۲۰۱۶ به انتخاب وبسایت RealClearScience دانش آگاهی پلی به سوی دانایی
ده وبسایت برتر علمی در سال ۲۰۱۶ به انتخاب وبسایت «علم بارز واقعی» : اجازه دهید صادق باشیم، اینترنت از اطلاعات و اخبار آشغال انباشته شده است و این وضعیت هر روز آشفته تر میگردد. در "RealClearScience"، وظیفه ما این است که خوب و بد را در جهان علم تفکیک کنیم و مقالاتی با کیفیت را از منابعی قابل اطمینان گرد آوریم. در اینجا ده وبسایت برتر علمی در سال جاری را به شما معرفی میکنیم

ده وبسایت برتر علمی در سال ۲۰۱۶ به انتخاب وبسایت «علم بارز واقعی» :

اجازه دهید صادق باشیم، اینترنت از اطلاعات و اخبار آشغال انباشته شده است و این وضعیت هر روز آشفته تر میگردد.
در "RealClearScience"، وظیفه ما این است که خوب و بد را در جهان علم تفکیک کنیم و مقالاتی با کیفیت را از منابعی قابل اطمینان گرد آوریم. در اینجا ده وبسایت برتر علمی در سال جاری را به شما معرفی میکنیم:

۱- نیچر نیوز Nature News

نیچر عموما به عنوان با پرستیژترین ژورنال علمی جهان شناخته میشود. به عقیده ما، شاخه خبری علمی آن که نیچر نیوز میباشد نیز بهترین منبع برای خبرهای علمی است. 

۲- مجله کوانتا Quanta Magazine

مجله کوانتا نسبت به سال قبل رشد کرده و شامل اخبار مفید است. این نشریه الکترونیکی، اکنون بطور منظم مقالات علمی دقیق منتشر می‌کند و یک بلاگ علمی نیز بدان اضافه گشته است. در دوران ژورنالیزم دیجیتال که اکثر خبرگزاریها با فدا کردن دقت در اخبار علمی، بدنبال آنند که هر چه سریعتر مطالب جذاب و خواندنی را در خروجی قرار دهند تا اولین باشند که کلیک می‌شوند، کوانتا دقیقا برخلاف سایرین عمل می‌کند. 

۳- ساینس Science AAAS

خروجی خبری ساینس، که خود ژورنال شاخص «جامعه آمریکایی برای پیشبرد علم» میباشد، همانند خود ژورنال، خوش سابقه و قابل اطمینان است. در اینجا آخرین پژوهشهای منتشر شده علمی پوشش داده نمی‌شوند بلکه خواننده تشویق می‌شود که خبرها را مورد کنکاش قرار دهد تا به درک و بینشی عمیقتر از خط مشی علمی دست یابد.

۴- نشنال جئوگرافیک National Geographic

سیاره ما مکانی اعجاب‌آور است و نشنال جئوگرافیک این شگفتی را در معرض دید همه ما قرار می‌دهد. از تاریخ و اسرار نهفته در بطن زمین تا داستانهایی از ستاره‌هایی که در آن بالا سوسو میزنند.

۵- لایوساینس LiveScience

اگر داستان جدید و بدرد بخوری در جهان علم رخ داده، لایوساینس به احتمال زیاد آنرا پوشش داده است. از آن مهمتر، می‌توانید اطمینان داشته باشید که خبر بطور کامل و منسجم گزارش شده است. 

۶- نیوساینتیست NewScientist

مدتهاست که نیوساینتیست در صحنه خبری حضور دارد، اما امسال آنها با ارائه اخبار متنوع، جذاب و عمیق، حضور برجسته‌ای داشتند و مجموعه‌ای از اخبار گوناگون را پوشش دادند که در سایر خبرگزاریها یافت نمیشود. 

۷- بی‌بی‌سی BBC

حتی بیشتر آمریکاییها نیز می‌دانند که به بی‌بی‌سی می‌توانند اطمینان کنند. این اطمینانِ خاطر شامل اخبار علمی آن نیز می‌گردد. حقایق علمی به خواننده عرضه می‌گردد و بندرت تلاش می‌شود که خواننده را بدام اندازند تا روی سایر اخبار و تبلیغات کلیک کند. در دورانی که خبرهای علمی معمولا بصورت واحدهایی منفصل و بی‌ارتباط با هم به خواننده عرضه می‌شود، بی‌بی‌سی دو بخش ویژه و عالی برای اذهان کنجکاو دارد: بی‌بی‌سی زمین و بی‌بی‌سی آینده. 

۸- ناتیلوس Nautilus

آنها هر سال جایگاه خود را در لیست ما حفظ می‌کنند که دلیل آن ارائه محتوایی تفکر برانگیز است که با طراحی هنری و الهام بخش وبسایتشان بخوبی منطبق شده است. 

۹- گفتمان The Conversation

این وبسایت امسال به لیست ما اضافه شده است و در آن، دانشگاهیان قادر هستند که در مورد علم با مخاطبان عمومی ارتباط برقرار کنند. در حالیکه عموما تصور می‌شود که دانشمندان، نخبه سالارانه صحبت می‌کنند و زبانی غیر قابل فهم دارند، مقاله‌های آنان در «گفتمان» چیز دیگری نشان می‌دهد. هر قسمت آن صادقانه، هوشمندانه و خواندنی است. 

۱۰- با بانگ شروع می‌شود Starts with A Bang

ما مدتی است که به اِیتن سیگل که یک اخترفیزیکدان است علاقه‌مند شده‌ایم. بدین دلیل که او بطور منظم، مطالبی هوشمندانه و تردید برانگیز را با مهارت در کنار هم قرار می‌دهد. او در بلاگ خود، هر روز مطلبی پیچیده و بغرنج از جهان هستی را توضیح می‌دهد و مفاهیمی که موجب کرختی ذهن خواننده می‌شود را به شکلی دلپذیر و سرگرم کننده ارائه می‌دهد. 

منابع: